Over de Uitdaging      
Ontmoetingsplaats Voorbeelden  
Over Bert Onze producten  
Over Hetty Contact  
         
ONS JAARVERSLAG 2014

v.o.f. De Uitdaging


Onze Uitdaging is opdrachtgevers succesvol te laten zijn bij het implementeren van veranderingen. Vaak spelen die zich af op het snijvlak van organisatie, bedrijfsprocessen en ICT. In onze aanpak stimuleren wij de samenwerking tussen mensen, creëren we verbondenheid met het resultaat en gebruiken het proces als vehikel om doelen te bereiken. Wij zijn adviseurs met raad- maar vooral ook met daadkracht.


Wij implementeren!

V.o.f. De Uitdaging implementeert maar waar hebben we het dan precies over? Hieronder een aantal voorbeelden van veranderingstrajecten waarin wij graag en al met bewezen succes een rol spelen:
Het omzetten van strategische doelstellingen in concrete resultaatgerichte operatie.
Het met resultaat uitvoeren van multidisciplinaire programma’s.
Het inrichten en optimaliseren van bedrijfsprocessen.
Implementatie van ICT.
Bij fusie en integratie het bevorderen van samenwerking en het bereiken van synergie.
Het ontwikkelen van de organisatiecultuur.
Het leren focussen op waardecreatie; efficient en effectief werken (LEAN).
Het realiseren van een verbeterde klanttevredenheid en/of medewerkertevredenheid.
Het inrichten van ketenmanagement.
Het inrichten van proces en/of ICT-beheer processen.
Het opleiden en/of instrueren van medewerkers in verband met nieuwe of aangepaste werkwijzen.
Het verbeteren van team- en afdelingsprestaties
Het operationaliseren van een operational excellence strategie.
Het invoeren van continu verbeteren.


Onze benaderingswijze

Over samenwerken en verbondenheid

Wij geloven in resultaatgerichte samenwerking als aanpak om veranderingen te realiseren. We zoeken naar verbinding tussen de stakeholders en zorgen voor betrokkenheid bij het resultaat. Wij zijn niet voor niets een v.o.f. (vennootschap onder firma) omdat de v.o.f. traditioneel vakmanschap en de vergaande samenwerking tussen vennoten representeert. Zo zien wij ook de relatie met onze opdrachtgevers en al die mensen die bij onze opdrachten betrokken zijn. Binnen onze opdrachten creëren wij het v.o.f. gevoel: de mouwen opstropen en er voor gaan! Op deze manier bereiken we de door onze opdrachtgevers beoogde resultaten en vaak zelfs meer dan dat!

Over procesgericht werken!

Het werk- of bedrijfsproces gebruiken wij als vehikel waarmee we veranderdoelen realiseren. We hebben het dan gewoon over het werk, hoe we dat doen of beter moeten doen. Veranderdoelen zijn bijna altijd uit te drukken in nieuwe output van de organisatie of een verbetering daarvan. Het realiseren van die output is een logisch resultaat van werk- of bedrijfsprocessen.
Processen zijn met enige gerichte ondersteuning voor alle betrokkenen herkenbaar, voelbaar en bespreekbaar en daarmee dus ideaal te gebruiken om met elkaar veranderingen te delen, doorgronden en daarna effectief te realiseren.



 
 
 De essentie van Procesmanagement
Six Sigma, Lean, Kaizen, Operational Excellence, TQM en EFQM
  >Bekijk bericht

 Waardevolle Relaties
Als je op opdracht werkt zijn je collega’s eigenlijk passanten. Sommige zijn leuk, anderen niet maar ach na afloop van je opdracht zie je ze toch nooit meer.....
  >Bekijk bericht

 Echte mannen, echte vrouwen
Als je net een sessie rond systemisch werken hebt beleefd, waarin de onderlinge verhoudingen tussen met elkaar werkende mensen zichtbaar worden en daarna in het Bellevue in Amsterdam een absurdistisch stuk van Golden Palace hebt aanschouwd, zie je parallellen en herken je de issues die zo kenmerkend zijn voor het tijdperk waarin we ons bevinden. Zelfontplooiing staat centraal, coaches staan op om daarin te begeleiden, leiders tonen zeer opzichtig leiderschap, lekker samenwerken lukt niet echt en gevoelens van frustratie hopen zich op.
  >Bekijk bericht

 Veranderen en Weerstand
Hetty en ik hebben voor het eerst het MuHKA in Antwerpen bezocht: het bleek een echte aanrader voor liefhebbers van hedendaagse kunst te zijn met mooie video-kunst, fotografie en objecten. Als veranderaars trok een filmpje onze bijzondere aandacht.
  >Bekijk bericht

 Visitekaartjes: over ambachtelijkheid
Als we onze visitekaartjes aan mensen overhandigen krijgen we vaak de vraag hoe we daaraan komen. Hier volgt het antwoord.
  >Bekijk bericht

  >Bekijk alle berichten

Abonneer u op de nieuwsbrief De Uitdager!